Wednesday, August 29, 2007

Bandung Visit: 2006 Part II

Nie ada lagi gambar-gambar masa bercuti di Bandung ngan family aku tahun lepas. Tahun nie hanya family kecil aku tak pegi sebab wife aku pregnant masa tu. So sedara mara yang lain semua pegi. Bukannya apa Bandung nie seronok sebagai tempat percutian dan membeli-belah. Cuacanya pun tak panas, dingin je. Tapi rasanya Air Asia tak nak fly ke Bandung lagi kot sebab airport Bandung nie tak dibesarkan lagi.

Bawah nie gambar bersantai lepas shopping. Minum dan makan malam di restoran tepi shopping outlet.

Nie gambar salah sebuah rumah yang menghiasi Jalan Ir. Hj Juanda dekat dengan hotel yang aku tinggal. Sebelahnya gambar depan salah satu shopping outlet yang aku pegi, tak ingat plak namanya sebab banyak sangat outlet kitaorang pegi. Aku kira gambar rumah tu klasik sebab rumah tu bercirikan zaman Belanda. Entah le aku nie memang le anti penjajah tapi benda yang kolonial nie memang ada seni artistik tersendiri. Tapi jangan salah anggap ya, aku tak membelakangkan seni tempatan. Banyak seni tempatan yang aku suka dan kagum. Nanti ada masa aku akan letakkan gambar rumah papan kat KL, klasik jugak. Gambar tu aku tangkap dan develop hitam putih.

Nie plak ramai-ramai dah habis makan tengahari kat KFC. Makan value meal 'goceng', harganya Rp. 5000 dalam RM2, ada kepak ayam dan nasi yang dikepal-bungkus macam burger, sup kosong dan air. Ok le tuh kan tapi tak le mengenyangkan sangat sebab alahai kepak ayam bape besor le sangat kan! So kena le tambah dgn burger ke ayam ke. So bila dah kenyang baru le muka sorang-sorang ceria dan tersenyum lebar.


Gambar kat bawah nie adalah Victoria... apa ke nama dia ek..lupa la pulak, jual pakaian. Tapi ok le beli baju budak-budak. Berdekatan dengan Donatello (jual kasut, mahal gak), Grande, Raffles City, Glamour, Blossom dan lain-lain.


1 comment:

Anonymous said...

in almost all photo...fatin being carried...by me, abil & mak.....
manja kan dia....he he he....manja tak nak...manja gemuk......