Thursday, February 08, 2007

Dilema

aku tulis komen nie dalam BM supaya senang orang faham. ada member-member aku baca blog nie. dia kata bahasa omputeh dia tak tinggi sangat jadik kureng le skit dia membacanya. mcm bahasa aku tinggi sangat wak jan? blog member aku nie dalam BM dan bahasa dia plak lagi "atas" skit dari lenggok bahasa yang aku sedang guna nie.

Sebenarnya aku terperangkap. Aku dalam dilema. cewah. Aku stat tulis blog aku dalam BI, tengah-tengah jalan nak tukar BM lak. macam tak bape sesuai, tapi aku akan cuba. satu hal lagi ialah kalu aku tulis dalam BM ayat aku mesti memenuhi tuntutan tatabahasa yang baik. tapi nanti tak dapat nak selamba macam blog member aku tuh dan nanti macam skema je. susah gak tuh. kalu nak selamba badak takut merosakkan bahasa. Bahasa menunjukkan bangsa tau. huh dilema dilema.

No comments: